FER PAÍS

Tinc molts amics independentistes, molt activistes ells, que sempre em parlen de la necessitat de “fer país”. Jo sempre els observo, els admiro, i els contemplo. Aquests dies, però,  m’he dedicat a analitzar-los, des de l’admiració més profunda, no cal dir-ho.

Resulta que la majoria han superat els 35 -sí, nois, ens fem grans…-. No estan casats, ni tenen parella. Porten la mateixa vida que quan tenien 18 anys, amb la diferència que ara tenen una feina i ja no han d’anar a l’insti ni a la uni; però paren pels mateixos bars, ataquen les mateixes converses, encara parlen en diminutius,  i practiquen el bell art de la ironia. Si els miro de fit a fit, de tant en tant veig que se’ls escapa aquest mig somriure sorneguer de la factoria Albert Om. Van fent….Perdó: van fent…país.

El país que van fent, no sé com serà. Bé, sí que sé la forma que tindrà, el país petit que van fent. Serà esquifit, i en forma de piràmide invertida. Ple de geriàtrics poc interromputs per visites familiars. En lloc de la independència, aquests amics meus tan activistes estan alimentant la llei de la dependència.

Van fent un país de Peters Pans i vells. Això sí: amb les pancartes ben altives. Estan molt preocupats pel nivell de català dels mitjans de comunicació. Jo, en canvi, estic seriosament preocupat pel número de parlants que el català tindrà d’aquí a cinquanta anys.

He quedat amb ells aquesta setmana. I els ho penso dir ben clarament. Els donaré un últimàtum. Tenen 6 mesos per enamorar-se d’una Ben Plantada Catalana, de la ceba, i començar a fer país sota els llençols. País de veritat. Producte. Resultats. Productivitat. Ja no tenim temps per collonades.

Perquè, o ens hi posem, o en aquest país seran faves comptades!

 

 

5 comentaris

Filed under HUMOR, SOCIETAT

5 responses to “FER PAÍS

  1. Toni Cassany

    Vas fort, eh, Enric?

  2. Xavi de la Fuente

    Ostres Enric, m’ha encantat el post! M’agrada perquè dius les coses clares i sense pèls a la llengua! Una abraçada des de Pamplona!

  3. Enric, en molts aspectes em sento totalment identificat en el retrat d’aquesta generació… Però amb això de buscar una ben plantada i anar per feina no et penso fer cas!!!!!
    Estaria bé que la teva idea es transformés en una campanya oficial a l’estil del “som sis milions!”… Però els eslògans que se m’acudeixen no els puc escriure aquí…
    Una abraçada. Ens veiem el 5 de maig.

    • enricvidal

      Que tothom faci el que ha de fer segons les seves circumstàncies de vida, Txema. Entendràs que és un retrat irònic… De tota manera, em preocupa el peterpanisme narcòtic que està adormint bona part de la població.

  4. Wotiu

    fer nació … que vol dir aixó de “fer nació”? Les nacions són un invent de la dreta burguesa, una moda que ahir era “França”, avui “Catalunya” i demà pot ser sigui “Barcelona” o “Terres Pirenàiques” o “Europa”, peró abans de tot es deia la Gàlia, i abans era “territori Neardental” o … es igual.
    Som homes sota el mateix cel. Un pobre d’Aragó no es menys que un pobre de Almería, o de Barcelona, o de Roma, o de Xina.
    Fem país … ” así nos va”

Deixa un comentari

