COM UNA ESPELMA EN LA FOSCOR

Ja fa uns quants anys que vaig deixar d’esforçar-me per canviar el món. Primer pensava, il·lús de mi, que canviar el món era un repte. Més tard vaig veure que era una tasca aclaparadora, una empresa faraònica. Finalment, les primeres espurnes de maduresa -amagadetes en la incipiència dels cabells blancs- em van fer veure que canviar el món era impossible.

Canviar el món és impossible. Per això, des que ho vaig descobrir, em dedico a canviar-me a mi mateix. Els anys m’han fet veure que el tuning interior és la millor manera de canviar el món. De canviar el meu món, que voreja tots els altres.

No sé si ho aconseguiré, però vull convertir-me en una espelma en la foscor. Vull ser aquella trucada a un amic que no ve a tomb, pero reconforta. Vull ser aquell somriure davant l’adversitat. Vull ser la fermesa davant del dolor. Vull ser una espelma en la foscor. Vull ser aquell gest fresc que mai no jutja. Vull ser una espelma en la foscor.

Sóc espelma. Em sento fràgil, malalt, vulnerable, poca cosa. Em sento un ble titil·lant a l’embat de la ventada, però vull brillar com una espelma en la foscor. Vull brillar en la negror del món amb la fràgil fortalesa de la claror humil. Brillar poquet, només en el que em toca, en les meves petites coses. I fer meves les dels altres.

Vull ser caliu per als qui estimo. Com un encens prudent vull abraçar la vida. Com un perfum discret vull abraçar tothom en la distància.

M’encanta el pas a pas que combat el desànim. M’encanta fer camí, a poc a poc, brillar poquet. Com una espelma. Com una espelma en la foscor.

 

Anuncis

1 comentari

Filed under VIVÈNCIES

One response to “COM UNA ESPELMA EN LA FOSCOR

  1. kokamuskes

    Ho has dit molt bonic, Enric. N’hauries de fer una cançó.

Deixa un comentari

