SEXISME D’ALTS VOLTS?


El nu s’està convertint en un ingredient cada vegada més habitual en campanyes benèfiques i manifestacions contra el maltractament dels animals, per posar dos exemples. Desfilar en grup ensenyant el que et sobra o el que et falta per Plaça Catalunya és signe inequívoc que la protesta no només és legítima, sinó progressista. Arribarà un dia, estimats lectors, que assistir a una manifestació a favor de la reducció d’emissions tòxiques en americana i corbata tindrà un punt de transgressió. I què me’n dieu de les fotos dels calendaris d’any nou? Per una bona causa, bombers i pastisseres s’apunten al club de l’erotisme sense pensar-s’ho dues vegades.


Continuar llegint…

Aquest any, les auxiliars de vol de Ryan Air han decidit protagonitzar les fotografies d’un calendari, lluint biquini i somriures. El Instituto de la Mujer s’ha apressat a censurar-ne la difusió, titllant-la de sexista, perquè presenta “a las azafatas como objetos sexuales”. I jo em pregunto: què feia el Insituto de la Mujer quan aquells homes mostraven els seus cossos de gimnàs de pagament en un dels calendaris del 2007? Que només és sexista el nu femení?

Estic d’acord que fer servir el nu -masulí o femení- innecessàriament, com a reclam o consum eròtic, atempta contra la dignitat de la persona humana. No entenc, doncs, per què el Instituto de la Mujer no declara la guerra a tantíssimes pel·lícules espanyoles que fan servir la presència femenina en aquest sentit.

A més a més: si tan preocupat està el Instituto de la Mujer per la dignitat de la dona, que comenci per prohibir que centenars de dones es prostitueixin en els marges de les carreteres a plena llum del dia. No es podria qualificar aquest fenomen de desordre públic? Jo, pare responsable, quan porto els meus fills en cotxe em preocupo que estiguin degudament lligats a cadiretes homologades per la Unió Europea. I jo, pare responsable, callo i pujo el volum de la ràdio quan el meu fill observa el ball obscè de la prostituta de carretera i em pregunta: Papa, què està fent aquella senyora?

I que consti que a mi m’agraden els calendaris de paisatges…

Anuncis

1 comentari

Filed under FEMINISME

One response to “SEXISME D’ALTS VOLTS?

  1. Jose Menchon

    hola Enric, et desitjo unes bones Festes de Nadal i una bona entrada d’any. Salutacions!!!!

Deixa un comentari

